Bütün zamanların ən böyüyü: Pele necə müasir futbolun dayandığı əfsanəyə çevrildi
Pelenin məqsədləri və nailiyyətləri
2022-ci il dekabrın 29-da 82 yaşında bir neçə ildir xəstəliklə mübarizə aparan dünyaca məşhur braziliyalı futbolçu Pele kolon xərçəngindən vəfat edib. Xüsusilə Forbes Life üçün idman jurnalisti Patrik-Philippe Jasinski Pelenin əfsanəvi statusu fenomeninə nəzər saldı və onu demək olar ki, canlı heç kim görməməsinə baxmayaraq, braziliyalının niyə tarixin ən böyük oyunçusu hesab edildiyini anlamağa çalışdı.
Futbol tarixində azarkeşlərin debatlarda və müxtəlif reytinqlər tərtib edərkən müntəzəm olaraq bütün zamanların ən böyük oyunçusu adına “namizədlik” qoyduğu əfsanələr çox olmamışdır. Onların nailiyyətləri ətrafında adətən şiddətli mübahisələr gedir: bir çox tənqidçilərin fikrincə, Maradona narkomaniyaya görə çox mübahisəli bir insandır, Messi uğurunu görkəmli tərəfdaşlarına borcludur və Kriştiano Ronaldo çox istedadı olmayan sadəcə yaxşı qolkiperdir. İstəyirsinizsə, hər bir futbolçunun əfsanəvi statusunun lehinə və əleyhinə arqumentlər gətirə bilərsiniz, lakin hər yerdə olduğu kimi burada da bir istisna var - Pele (pasportuna görə adı Edson Arantis do Nascimento idi).
Pelenin karyerasına yüzlərlə oyun, mindən çox qol vurması, üç Dünya Kuboku qazanması və klub səviyyəsində 26 sənədləşdirilmiş kubok daxildir. Eyni zamanda, o, demək olar ki, bütün karyerasını vətəni Braziliyada keçirdi və yalnız futbol həyatının son illərində sevimli oyununu başqa bir qitədə populyarlaşdırmaq və idman pensiyası üçün pul qazanmaq üçün ABŞ-a köçdü.
Demək olar ki, heç kim braziliyalının tarixin ən böyüyü olduğunu mübahisə edə bilməz: axı futbol bir dindirsə, deməli, o, sağlığında kanonlaşdırılmış müqəddəsdir. Bu hörmətli yanaşma bir sadə faktla izah olunur: Pele müəyyən mənada proto-futbolçu idi. Hələ vahid şaquli turnir sistemi yox idi, oyunçuların böyük müqavilələri yox idi və maliyyə dövriyyəsi kiçik dövlətlərin ÜDM-i ilə müqayisə oluna bilən klublar yox idi. Pele o an artıq oynayırdı və bir neçə nəslin hücumçularının bərabər olduğu standartları müəyyən edirdi.
Onun dünya çempionatlarına gedən yolu 1958-ci ildə başlayıb. 17 yaşlı braziliyalı 1/4 finalda Uelslə qarşılaşmada həlledici qola imza atıb, yarımfinalda fransızlara qarşı het-trik edib və isveçlilərlə əsas oyunda iki dəfə fərqlənib. Pele həmin turnirdə səs-küy yaratdı: braziliyalılar üçün praktiki olaraq gənc bir tanrı oldu və Avropa futbol xadimləri və azarkeşləri arasında bütün planetin əsas gənc istedadı kimi qəbul edilməyə başladı.
Dörd il sonra braziliyalılar dünya çempionatına favorit kimi getdilər və Pele artıq gənc naməlum hücumçu deyil, tam hüquqlu ulduz və komandanın əsas ümidi idi. Lakin zədə futbolçunun planlarına mane oldu və o, turnirdəki oyunların yarısını buraxmalı oldu. Lakin bu, braziliyalıları dayandıra bilmədi və komanda ardıcıl ikinci dəfə dünya çempionatını arzuladığı kubokla tərk etdi. 1966-cı ildə qalibiyyəti təkrarlamaq mümkün olmadı və Pele turnir zamanı yenidən zədələndi.
Lakin 1970-ci il braziliyalının işarəsi altında keçdi və dünya şöhrətini artırdı: hücumçu ən yaxşı Dünya Kubokunu oynadı, dörd dəfə qol vurdu və Braziliyaya karyerasında üçüncü titul qazandırdı. Bu Dünya Kuboku həm də tarix üçün vacibdir, çünki o, rəngli televiziyada tam olaraq yayımlanan ilk dünya turniri oldu - o zaman ölkədən kənarda olan geniş kütlə Pele haqqında bir futbol sensasiyası kimi xəbər tutdu. Bu turnirdən sonra o, brendlərin reklam kampaniyalarında görünməyə başladı və müəyyən dərəcədə özü də brend oldu, futbol dünyasının ilk super ulduzu oldu.
Pelenin populyarlığını ABŞ-a səyahəti də artırdı. Karyerasının sonunda, 1975-ci ildə, braziliyalı Şimali Amerikada oynamağı bitirmək üçün ayrıldı və New York Cosmos klubu ilə müqavilə imzaladı. Təşəbbüskar amerikalılar əfsanənin imicindən pul qazana bildilər - yerli çempionatda iştirak doqquz dəfə artdı və bu idman növünün Ştatlarda demək olar ki, bütün PR kampaniyası Pele ətrafında quruldu. Əslində, Pele daha bir tendensiya yaratdı, sonralar onu bir çox futbol ulduzları izlədi: karyerasının son illərində o, daha aşağı statuslu, lakin maliyyə baxımından daha təhlükəsiz çempionata keçdi.
Pele Braziliya brendləri ilə əməkdaşlığa açıq olduqdan və ABŞ-da televiziya kameralarının linzaları altında oynadığı oyun sayəsində bütün dünyada tanındıqdan sonra böyük şirkətlərin nümayəndələri arasında oyunçuya tələbat da artıb. İllər ərzində futbolçunun media karyerasına Hublot, Subway, Volkswagen, Sony, Shell, Honda və digər az tanınan şirkətlərlə müqavilələr daxil olub.
Oyunçu hətta ilk futbol simulyatorunun siması oldu - Atari-nin Championship Soccer adlı oyununun adı dəyişdirilərək Pele's Soccer brendi daha çox tanınır. Peleyə qədər heç bir futbolçu bu qədər dünyaca məşhur brendlərlə əməkdaşlıq etməmişdi. Daha sonra bu, hətta onun “Simpsonlar”dakı lağ etməsinə də səbəb oldu: cizgi filminin epizodlarından birində braziliyalı tribunalar qarşısında tanıtım nitqi oxuyur və bir çanta pulla meydanı tərk edir.
Pele futbol karyerasını başa vurduqdan sonra nə məşqçi, nə də idman funksioneri kimi özünü sınamadı - keçmiş futbolçu futbolla bağlı videolarda görünməyə, FİFA-nın təşkil etdiyi tədbirlərə gəlməyə və idmanını bütün dünyada populyarlaşdırmağa davam etdi. Braziliyalı artıq müxtəlif məhsullar üzrə səfir kimi təcrübəyə malik idi, indi o, futbolun səfiri olmalı idi. Və deyəsən, FİFA bundan tam razı qalıb. 2014-cü ildə o, hətta karyerası ərzində yalnız Avropa qitəsinin futbolçularının qazana bildiyi fəxri Ballon d'Or mükafatına layiq görüldü.
Futbol tarixində azarkeşlərin debatlarda və müxtəlif reytinqlər tərtib edərkən müntəzəm olaraq bütün zamanların ən böyük oyunçusu adına “namizədlik” qoyduğu əfsanələr çox olmamışdır. Onların nailiyyətləri ətrafında adətən şiddətli mübahisələr gedir: bir çox tənqidçilərin fikrincə, Maradona narkomaniyaya görə çox mübahisəli bir insandır, Messi uğurunu görkəmli tərəfdaşlarına borcludur və Kriştiano Ronaldo çox istedadı olmayan sadəcə yaxşı qolkiperdir. İstəyirsinizsə, hər bir futbolçunun əfsanəvi statusunun lehinə və əleyhinə arqumentlər gətirə bilərsiniz, lakin hər yerdə olduğu kimi burada da bir istisna var - Pele (pasportuna görə adı Edson Arantis do Nascimento idi).
Pelenin karyerasına yüzlərlə oyun, mindən çox qol vurması, üç Dünya Kuboku qazanması və klub səviyyəsində 26 sənədləşdirilmiş kubok daxildir. Eyni zamanda, o, demək olar ki, bütün karyerasını vətəni Braziliyada keçirdi və yalnız futbol həyatının son illərində sevimli oyununu başqa bir qitədə populyarlaşdırmaq və idman pensiyası üçün pul qazanmaq üçün ABŞ-a köçdü.
Demək olar ki, heç kim braziliyalının tarixin ən böyüyü olduğunu mübahisə edə bilməz: axı futbol bir dindirsə, deməli, o, sağlığında kanonlaşdırılmış müqəddəsdir. Bu hörmətli yanaşma bir sadə faktla izah olunur: Pele müəyyən mənada proto-futbolçu idi. Hələ vahid şaquli turnir sistemi yox idi, oyunçuların böyük müqavilələri yox idi və maliyyə dövriyyəsi kiçik dövlətlərin ÜDM-i ilə müqayisə oluna bilən klublar yox idi. Pele o an artıq oynayırdı və bir neçə nəslin hücumçularının bərabər olduğu standartları müəyyən edirdi.
Tarixdə yeganə üçqat dünya çempionu
Pele həm də unikal oyunçu idi, çünki onun ən mühüm nailiyyətləri klub futbolu ilə deyil, Braziliya millisi ilə sıx bağlı idi. Bu, Pelenin bütün böyüklüyünün əsasıdır - bütün dünya onun Dünya Kubokunda zəfərini canlı gördü. Hücumçu unikal və zahirən əbədi rekordun sahibi olaraq qalır - o, karyerasında üç dünya çempionluğu qazanmağı bacaran tarixdə yeganə oyunçudur. İndi hər top-futbolçu üç dünya çempionatında iştirak etməklə öyünə bilməz - milli komandalarda nəsillərin dəyişməsi həddindən artıq intensiv xarakter alıb. Pele təkcə Dünya Çempionatında oynamaqla kifayətlənmirdi, o, komandanın onları qazanmasına kömək etdi.Onun dünya çempionatlarına gedən yolu 1958-ci ildə başlayıb. 17 yaşlı braziliyalı 1/4 finalda Uelslə qarşılaşmada həlledici qola imza atıb, yarımfinalda fransızlara qarşı het-trik edib və isveçlilərlə əsas oyunda iki dəfə fərqlənib. Pele həmin turnirdə səs-küy yaratdı: braziliyalılar üçün praktiki olaraq gənc bir tanrı oldu və Avropa futbol xadimləri və azarkeşləri arasında bütün planetin əsas gənc istedadı kimi qəbul edilməyə başladı.
Dörd il sonra braziliyalılar dünya çempionatına favorit kimi getdilər və Pele artıq gənc naməlum hücumçu deyil, tam hüquqlu ulduz və komandanın əsas ümidi idi. Lakin zədə futbolçunun planlarına mane oldu və o, turnirdəki oyunların yarısını buraxmalı oldu. Lakin bu, braziliyalıları dayandıra bilmədi və komanda ardıcıl ikinci dəfə dünya çempionatını arzuladığı kubokla tərk etdi. 1966-cı ildə qalibiyyəti təkrarlamaq mümkün olmadı və Pele turnir zamanı yenidən zədələndi.
Lakin 1970-ci il braziliyalının işarəsi altında keçdi və dünya şöhrətini artırdı: hücumçu ən yaxşı Dünya Kubokunu oynadı, dörd dəfə qol vurdu və Braziliyaya karyerasında üçüncü titul qazandırdı. Bu Dünya Kuboku həm də tarix üçün vacibdir, çünki o, rəngli televiziyada tam olaraq yayımlanan ilk dünya turniri oldu - o zaman ölkədən kənarda olan geniş kütlə Pele haqqında bir futbol sensasiyası kimi xəbər tutdu. Bu turnirdən sonra o, brendlərin reklam kampaniyalarında görünməyə başladı və müəyyən dərəcədə özü də brend oldu, futbol dünyasının ilk super ulduzu oldu.
Tarixdə ilk futbol brendi
1972-ci ildə kiçik bir Braziliya şirkəti Cacique de Café Solúvel ölkənin əsas futbol ulduzu ilə reklam müqaviləsi bağladı və bu, onun ilk müqaviləsi oldu. Daha sonra brendin seriyasındakı içkilərdən birinin adı hətta oyunçunun şərəfinə dəyişdirilib - Café Pele. Bu qəhvə digər ölkələrə ixrac edildi və 1980-ci illərdə Pelenin içkisi SSRİ-də satılmağa başladı.Pelenin populyarlığını ABŞ-a səyahəti də artırdı. Karyerasının sonunda, 1975-ci ildə, braziliyalı Şimali Amerikada oynamağı bitirmək üçün ayrıldı və New York Cosmos klubu ilə müqavilə imzaladı. Təşəbbüskar amerikalılar əfsanənin imicindən pul qazana bildilər - yerli çempionatda iştirak doqquz dəfə artdı və bu idman növünün Ştatlarda demək olar ki, bütün PR kampaniyası Pele ətrafında quruldu. Əslində, Pele daha bir tendensiya yaratdı, sonralar onu bir çox futbol ulduzları izlədi: karyerasının son illərində o, daha aşağı statuslu, lakin maliyyə baxımından daha təhlükəsiz çempionata keçdi.
Pele Braziliya brendləri ilə əməkdaşlığa açıq olduqdan və ABŞ-da televiziya kameralarının linzaları altında oynadığı oyun sayəsində bütün dünyada tanındıqdan sonra böyük şirkətlərin nümayəndələri arasında oyunçuya tələbat da artıb. İllər ərzində futbolçunun media karyerasına Hublot, Subway, Volkswagen, Sony, Shell, Honda və digər az tanınan şirkətlərlə müqavilələr daxil olub.
Oyunçu hətta ilk futbol simulyatorunun siması oldu - Atari-nin Championship Soccer adlı oyununun adı dəyişdirilərək Pele's Soccer brendi daha çox tanınır. Peleyə qədər heç bir futbolçu bu qədər dünyaca məşhur brendlərlə əməkdaşlıq etməmişdi. Daha sonra bu, hətta onun “Simpsonlar”dakı lağ etməsinə də səbəb oldu: cizgi filminin epizodlarından birində braziliyalı tribunalar qarşısında tanıtım nitqi oxuyur və bir çanta pulla meydanı tərk edir.
Pele futbol karyerasını başa vurduqdan sonra nə məşqçi, nə də idman funksioneri kimi özünü sınamadı - keçmiş futbolçu futbolla bağlı videolarda görünməyə, FİFA-nın təşkil etdiyi tədbirlərə gəlməyə və idmanını bütün dünyada populyarlaşdırmağa davam etdi. Braziliyalı artıq müxtəlif məhsullar üzrə səfir kimi təcrübəyə malik idi, indi o, futbolun səfiri olmalı idi. Və deyəsən, FİFA bundan tam razı qalıb. 2014-cü ildə o, hətta karyerası ərzində yalnız Avropa qitəsinin futbolçularının qazana bildiyi fəxri Ballon d'Or mükafatına layiq görüldü.
Bu kateqoriyadan yuxarı
Futbol Kralının beş hobbisi. Əfsanəvi Pele meydandan kənarda nə edir?
Edson Arantis do Nascimento və ya sadəcə olaraq, bütün dünyanın onu tanıdığı Pele futbolla gözəl şəkildə vidalaşmağa...
Pele Neymar, İspaniya millisi və daha çox haqqında...
75 yaşlı əfsanəvi futbolçu Avropada özünün “Pele: Bir Əfsanənin Doğulması” adlı yeni bioqrafik filminin reklamını...